Tourism Managment , HM111

Hi hello assalamualaikum uolls. I olls is so fening kepala. And i dont know why . Stress belajar mungkin. Cewahh *baru diploma,bukan phD* lol. K merepek habis gua malam ni. Kahkahkah.Cuma nak intro pasal gua punya activity harini. Gua pergi makan mcd aummmmm . Lol nampak kejakunan disitu setelah hampir 1month takmakan mcd. Then gua pergi beli ticket utk balik. Yeayyy boleh balik. Lol k enough till here .

Ok ok, berbalik pada tajuk topic yang nak dipresent kan harini, gua nak cerita sikit pasal gua punya course dekat uitm dungun. Nama course diberi ialah Pengurusan pelancongan. Bunyi macam mudah, macam senang, tapi hakikatnya, hanya yang belajar je yang mengetahui. lol. Benda gua pun baru nak belajar, so gua pun takboleh nak cerita panjang pasal semua benda sebab taksemua subject dah belajar.

Theres only a few subject yang dah start belajar . Cthnya English, Arab, math and etc. Susah tak? well belajar apa je yang taksusah right ? Susah kita fikir, susah lah benda tu. Memang lah mula mula rasa macam nak give up bila tau kena belajar arab, math(addmath) , english lagi. Tapi bila dah belajar, barulah tau . Its not that hard. Cuma kena usaha lebih sebab gua tau, gua ni takdalah pandai mana. So kalau orang lain belajar 100%, gua kena belajar 250%. Baru boleh catch up. For sem1 ni , gua ambik 7 subject including koko which i choose Jabatan Pertahanan Awam (JPAM). Heres are my subject for semester one


  • CTU 101-Prinsip prinsip asas Islam
  • BAB110-Arabic Language I
  • HBU111-National Kesatria(KOKO)
  • HTM130-Introduction to hospitality and tourism Industry
  • MAT112-Business Mathematics
  • HTT127-Intro to meeting convention & exhibition
  • BEL120-Consolidating Language Skills 
Ok thats it, For our semester 1. Memang menarik. So to those adik adik yang akan further study next year ke pe ke kan, takpayah takut, takpayah risau. Benda kalau kita takpernah belajar memang akan rasa susah.Once dah belajar, insya Allah everythings gonna be alright. Thats all for today. Bye . Assalamulaikum. Adios